Ben je na een hardloopblessure weer aan het opbouwen? Train tijdelijk mee in een klein groepje en voorkom voortaan overbelasting. Gebruik je opbouwfase juist om er sterker uit te komen! Laat je begeleiden op je trainingsaanpak en looptechniek.  

De meeste hardloopblessures komen door overbelasting. Ben je eindelijk van je blessure af, dan wil je zo snel mogelijk weer terug naar je oude niveau. Juist tijdens die opbouwfase ligt overbelasting (opnieuw) op de loer. Laat je daarom extra begeleiden tijdens je trainingsopbouw en ontdek of je door looptechniek minder belastend kunt lopen. Kies voor een blok van 6 trainingen of een losse (proef)training. Kleine groepjes met maximaal 6 lopers.

Trainingsopbouw en looptechniek

Tijdens de trainingen krijg je advies over je trainingsopbouw, ook daarbuiten kun je altijd advies hierover vragen aan de trainer. De trainingen zijn een mix van intervallen en (techniek)oefeningen. Je doet alles op je eigen belastbaarheidsniveau. We starten met een goede warming up en sluiten af met een cooling down met stretchen.

 

We maken regelmatig opnamen tijdens de trainingen die we ook samen terugkijken, zodat je zelf ziet waar je winst op looptechniek kan liggen. Wil je een loopanalyse op maat? Boek dan een personal training met loopanalyse.

Voor wie?

  • De trainingen zijn voor lopers die na een blessure zelf weer aan het opbouwen zijn, al dan niet (nog) met hulp van een fysiotherapeut., en die het fijn vinden dat onder begeleiding te doen. Liep je voor je blessure al in een groep, dan kun je de trainingen gebruiken om weer in te stromen.
  • Je kunt meedoen met 6 trainingen (te volgen in maximaal 2 maanden). Je krijgt advies voor de periode daarna tot aan je oude niveau of tot het weer instromen in je eigen groep.
  • Instapniveau belastbaarheid: ongeveer 30’ klachtenvrij kunnen hardlopen. Zit je nog niet op dit niveau, of twijfel je of je al kunt meedoen? Neem dan contact op en vraag om advies, ook voor hoe eerst zelf op te bouwen. De trainingen zijn zo opgebouwd dat je op je eigen niveau kunt meedoen.

 

Heb je door je blessure heel lang niet hardgelopen, of begin je net met hardlopen? Loop dan eens (tijdelijk) mee in een beginnersgroep van een van de hardloopclubs in Den Haag: Haag Atletiek, The Hague Road Runners of Sparta.

Data, locaties, kosten?

  • Elke donderdagavond, 18.45-20.00
  • Locatie: Haagse Bos (najaar/winter Lange Voorhout en Zuiderpark)
  • Kleine spullen (licht jack, mobiel, sleutels, portemonnee) kun je vooraf aan de trainer geven. Wil je spullen meegeven, wees dan 10′ vooraf ter plekke.
  • Kies voor een blok van 6 trainingen voor € 60 (over maximaal 2 maanden), met een start op een datum naar keuze. Of ga voor een losse (proef)training voor € 12,50.
  • Inclusief een kortingsbon van 10% voor De Hardloopwinkel voor je favoriete hardloopkleding en -schoenen.
  • Deelnemers: 3-6
  • Ervaringen deelnemers (cursus looptechniek-interval)

 

De trainingen gaan altijd door. Alleen bij extreem weer (extreme kou/hitte/regen, onweer, ijzel, sneeuw) vervalt de training en schuift je boeking automatisch door naar de volgende donderdag. Ben je een keer verhinderd, dan kun je de training altijd op een andere donderdagavond inhalen.

Aanmelden en betalen

Loop je graag mee? Check dan eerst of er nog plaats is via message@justrunning.nl. Maak je aanmelding daarna definitief door te betalen via een van de onderstaande blauwe buttons. Vermeld in het opmerkingenveld de (start)datum waarvoor je kiest. Je ontvangt altijd een bevestigingsmail van je betaling en deelname. Lees voor je je aanmeldt de Algemene voorwaarden.

Betalen blok 6 trainingen: € 60Betalen losse (proef)training: € 12,50